Snel berichtje - Reisverslag uit Mildura, Australië van Lisanne Ketelaars - WaarBenJij.nu Snel berichtje - Reisverslag uit Mildura, Australië van Lisanne Ketelaars - WaarBenJij.nu

Snel berichtje

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

25 Januari 2008 | Australië, Mildura

Hallo,

tijdje al niet meer op de computer geweest.
We zijn van Adelaide (niks speciaals, wel was er de Tour Down Under(wielrennen)die begon, kei leuk. Zie ik toch nog wielrenners, helaas geen Marco..)naar beneden naar Kangaroo island gereden. Laatste moest dus met de ferry. Daar zijn we nachten gebleven en hebben we Zeehonden gezien van 2 meter afstand, en pinguins ook van zo dichtbij. Die jagen overdag in zee, en s'avonds zijn ze aan wal in een holletje. Blauwe pinguins, baby's en volwassenen. Heel blauw. Echt apart. Ook hebben we op een campingplaats vastgezeten, we kwamen terug van de pinguin tour savonds en zagen het losse zand niet. Mensen kwamen helpen maar lukte niet. Dus de volgende ochtend vroeg opgestaan en takken, stenen en een krikker gebruikt. Na een paar keer waren we eruit. Toen zijn we weer de ferry op gegaan en nu zijn we dus in Mildura, in het binnenland. Mildura ligt nog net in Victoria. Net niet south wales. Zo heb je een beetje het idee waar. Morgen staan er pas werkadvertenties in de krant. Dus dan kunnen we pas gaan zoeken. We blijven dit weekend op dezelfde camping, 5 dollar per persoon met zwembad en douche, erg luxe dus. Het is maandag namelijk Australian Day dus hier een holiday. Iedereen wil dan naar een camping waardoor het heel duur kan zijn dus blijven we mooi hier. We hebben een tentje gekocht. Want met z'n drieen ging echt niet. Ook was ik van de gold coast naar melbourne vergeten mijn bagage te pakken, waardoor ik niet meer terug kon en het aan iemand anders moest vragen die wel aan de goede kant van het hek stond. Gelukkig had ie het gegeven toen het nog net niet weer van de band af was en kon ik snel naar mijn vlucht van melbourne naar adelaide. De volgorde van mijn tekst klopt zo niet echt meer, Maar het lijkt net of jullie dit allemaal al weten maar dat kan natuurlijk niet. Nu is het wel weer genoeg, want het is nogal duur het internetten hier, dus ik ga me even bezig houden met de foto's.


Doeiii!!

  • 25 Januari 2008 - 03:08

    Lisanne:

    Op die foto met dat mooie uitzicht zie je op de rotsen zeehondjes liggen.

  • 25 Januari 2008 - 06:27

    Ome Rene(?):

    Ha die backpackers. Mooie tocht die jullie aan het maken zijn. Wat een prachtige rotsen. Leuk ook die zeehonden en dan zo dichtbij.
    Ik lees dat jullie een tentje hebben gekocht. Wie slaapt daarin?
    Hoe zit het met de insecten? Vies zeker? Of zitten in Victoria geen leuke?
    Hier aan de Gold Coast nog steeds wisselvallig en nog te veel wolken om mijn navigatievlucht te kunnen doen. Ook de komende week voorspellen ze niet veel goeds.
    Je weet dat hier met oud en nieuw het vuurwerk was afgelast vanwege het slechte weer. Maar we krijgen een herkansing met Australia day. Dan gaan ze alsnog alles afsteken dus wij gaan lekker kijken.
    Onze Plovertjes(3) leven nog steeds, en vandaag zat onze dragon(leguaan) er weer. Ik moest de groetjes doen aan Frank en Jurgen van 'm.!!
    Hebben ze trouwens ook tofu bij de Mac? Zeker van de hele vette met veel saus?
    See ya, regards to J+F.
    Rene
    ps.1. fijn dat ik nu een berichtje krijg als je weer iets op internet zet. Kunnen Jurgen en Frank dat ook niet doen?
    ps.2. die naam v.d. zaak gaat niet door, we zoeken nu naar een andere

  • 25 Januari 2008 - 06:33

    Rianne:

    Hoi Lisanne,

    Mooie foto's en als ik het goed beoordeel ben je ook al aardig wat kilo's kwijt. Waarom elke dag tofu?

    Groetjes aan Jurgen en Frank

  • 25 Januari 2008 - 08:08

    Jeroen C.:

    Hey,

    nou dus weer een hoop meegemaakt zie ik.. :D:D

    toch niet zo knus met zn 3en in het busje :D ik zou frank en jurgen er uit schoppen en die lekker in het tentje laten liggen ;) haha..

    heel veel succes met het vinden van geschikt en leuk werk.. :D is jullie wel toevertrouwd toch?

    xx Jeroen

  • 25 Januari 2008 - 09:20

    Marco:

    Wat een mooi meisje ben je toch! :)

    Ook de foto's zijn mooi!

    KUS

  • 25 Januari 2008 - 09:49

    Mams:

    Hele leuke fotoos lies
    eten jurgen en frank wel kangaroevlees?
    en nog geen dolfijnen gezien? gr

  • 25 Januari 2008 - 11:15

    Dorea:

    He, fijn om weer iets te lezen. Ik was alweer benieuwd. En wat geweldig om pinguins te zien! Ik dacht dat je daarvoor meer naar de zuidpool zou moeten, maar niet dus.
    En als je bij Mildura bent, zit je dan ook in het gebied met die rode grond? Want het is toch een beetje het binnenland in?
    Wij kijken nu bijna iedere dag de australische serie McClouds Daughters: die speelt zich af in het binnenland, en de beelden van het landschap, en die afgebladderde bomen, en het mooie licht en de ruime wolkenpartijen: genieten. Dan denk ik even aan jullie!
    Veel plezier weer. groetjes, Dorea

  • 26 Januari 2008 - 02:38

    Lisanne:

    Slapen in de tent doen we ongeveer gelijk afwisselen. Iedereen wil toch graag even alleen zijn. De insecten, er zijn erg veel vliegen hier. Ze plakken op je. Ik vroeg me altijd af waarom die negers in arme landen die ik zag op tv niet die vliegen wegslaan, maar dat heeft geen zin. Ze willen niet je eten, Maar ze willen je gezicht. Maar ik blijf ze wegslaan en we hebben ook een spuitbus gekocht waarvan ze meteen doodvallen. Alleen we denken dat het niet goed is die op je lijf te spuiten of op onze spullen en in de lucht vliegen ze te snel dus dat is nog niet gelukt. Op onze camping wordt bij de douches en wc's niet goed schoongemaakt maar elke keer als ik er weer kom doe ik mijn spinnenronde en kan ik zo zien of er eentje weg is. En als ie op dezelfde plaats zit, dan is dat goed natuurlijk. Over het afvallen, ik heb geen idee. er is geen weegschaal. En ik zie het zelf ook niet, want er mag nog 10 kilo vanaf dus. Maar ik hoop voordat ik naar nieuw zeeland ga dat dat eraf is. Elke dag kopen we 2 stuks fruit, en als avond eten gaan frank en ik even ravioli gevuld met kaas in tomatensaus inslaan, want die is in de aanbieding. Wel uit blik, dus Jurgen doet niet mee en die eet nu 3 dagen hetzelfde, want hij koopt de macoroni gewoon uit een zak :P Ik eet tofu omdat ik geen vlees wil, En de tofu kan je niet bewaren want die zit in 1 groot pak, dus moet ik alles in 1 keer opeten. Maar hier is de tofu weer erg duur, dus eet ik dat even niet. En aardappels bakken kost heel veel gas, dus dat moeten we ook niet te vaak doen. En macoroni uit blik is ook niet echt gezond, dus we proberen wel voor variatie te zorgen. En dat we nu een paar blikken in gaan slaan betekent niet dat dat meteen op moet natuurlijk. Gisteren had ik rijst uit een pakje, was ook wel lekker. Vandaag ga ik maar eens wat groente kopen.hmm begint erg interessant te worden, ik stop maar weer.

  • 26 Januari 2008 - 07:54

    Mams:

    grappig lies
    hoe je bezig kunt zijn
    en doe je ook nog eens gek voor de camera net als vroeger.speciaal voor mij.is je vest tegen beesten of tegen de kou? gr

  • 27 Januari 2008 - 21:26

    Christine:

    o wat mooi om zo zeehonden en pignuins te zien, ik ben jaloers op je,
    geniet er maar van,
    gr christine

  • 29 Januari 2008 - 13:27

    Oma :

    Wat een leuke reisverhalen en wat leven we allemaal met jullie mee en zien iedere keer weer naar het volgende verslag uit ,ik verlang er nu al naar om jullie weer te zien ,hier gelukkig alles goed ,dag Liesje knuffel van Oma

  • 12 Februari 2008 - 10:50

    Anjo:

    heeeey lies

    echt leuke foto's. wel super leuk man dat je dat nou allemaal kunt mee maken hee!!

    ey maar nog veel plezier daar !!! ik zit weer saai op school maar ik moet verder.

    doeiiii Kusjes anjo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mildura

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2008

Woensdag eindigt mijn reis

06 Maart 2008

Even snel berichtje, heb geskydived!

25 Februari 2008

We hebben 9 dagen gewerkt

31 Januari 2008

melbourne

25 Januari 2008

Snel berichtje
Lisanne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 33473

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2009 - 29 Augustus 2009

frans leren in Nice

17 December 2007 - 09 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: