Daar ga ik dan.. Mijn reis begint! - Reisverslag uit Helensvale, Australië van Lisanne Ketelaars - WaarBenJij.nu Daar ga ik dan.. Mijn reis begint! - Reisverslag uit Helensvale, Australië van Lisanne Ketelaars - WaarBenJij.nu

Daar ga ik dan.. Mijn reis begint!

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

17 Januari 2008 | Australië, Helensvale

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje van mij. Tijdje geleden maar nu pas vertrek ik ook weer ergens anders heen. Mijn stage zit erop en nu vertrek ik naar Adelaide met een tussenstop van 2uur in Melbourne. Het heeft me veel geld gekost en om jullie te laten zien dat er ook tegenslagen zijn(nu al,mijn reis is nog niet eens begonnen) zal ik het in het kort even uitleggen. Ik zou vrijdag naar melbourne vertrekken, daar zouden jurgen en frank zijn. Een week geleden had ik mijn vlucht dus geboekt met Tiger Airways, voor 150 AUD. Belt jurgen een paar dagen geleden op dat ze in Adelaide zijn en niet terug naar Melbourne komen. Dat zou ze veel geld kosten en het was in Adelaide heel mooi dus dat kon ik zeker niet missen zeggen ze. Dus moest ik een extra vlucht boeken van Melbourne naar Adelaide. Alle vluchten van Tiger komen namelijk via Melbourne, of hoe dat ook gaat. De vlucht van Virgin was goedkoper dus heb ik daar de vlucht geboekt naar Adelaide. Dat was 120 AUD, dat delen we met drieen. Nou had ik vandaag ingecheckt op internet, en toen wilde ik dat ook doen bij Tigers, tot ik de tijd zag. Ik kom dan om 11:45 aan in Melbourne, maar mijn vlucht van Adelaide vertrekt om 12uur. Dat haal ik niet met mijn bagage! Dus had ik Virgin gebeld, maar ze konden niks voor me doen want het was al binnen de 24 uur, dan mag je het niet meer veranderen. Wat een pech!! Dat betekent dat ik een vlucht later moet boeken, en die ook helemaal betalen. Die vlucht kost 150AUD.
Ik heb nu dus een vlucht van 150 AUD betaalt, een vlucht van 120 AUD die ik niet kan gebruiken, en een vlucht van 150 AUD. Terwijl het anders 270 AUD had gekocht, een rechtstreekse vlucht. En nu dus 420 AUD...
Voor de mensen die het niet weten, 1 dollar is 60 eurocent.
ik ben natuurlijk even sip geweest en heb een traantje gelaten. Maar je weet dat het kan gebeuren, er zullen vast nog meer tegenslagen komen en daar leer je alleen maar van. De volgende keer als ik een vlucht boek kijk ik eerst wel even voordat ik de vlucht boek en alleen DENKEN wat de tijd is!
Om me te troosten heb ik toch even iets gekocht..
De australische soort van Ben en Jerry! Ook nog nooit in Nederland gehad maar nu vond ik wel dat ik dat verdiend had. Zo'n dure tegenslag en om me te belonen dat ik toch even stoer gebeld heb:P
En heerlijk dattie is!!!!!
(Aan de calorieen denk ik even liever niet)

Mijn reis gaat morgen dus echt beginnen
en ik heb er erg veel zin in!
Het busje op de foto is ons busje,hebben Jurgen en Frank al gekocht. Ze trekken er al mee rond(rond in Australie, de auto rijdt gewoon) en hebben er al in geslapen.Ja, ook ik ga erin slapen. Dat scheelt een hoop geld en zoeken naar hostels.


Jullie horen nog wel van me!
(zal wel heel anders worden.. Geen 2 persoonsbed meer, maar met z'n 3en krap op elkaar in het busje. Niet elke dag meer op de computer, gratis. Geen uitgebreid eten meer, en ga zo maar door)
Maar het is allemaal niet erg, want ik ben juist gekomen voor het avontuur en met je eigen geld zien te leven, en de vrijheid lijkt me heerlijk!

p.s Geert en Rene, bedankt voor alles! En met alles bedoel ik ook echt alles, Van klein tot groot! Bedankt!

  • 17 Januari 2008 - 10:21

    Mams:

    Goed zo meid!!!!
    Ga ervoor!!
    Ik zal je mailtjes wel errug missen.
    veel liefs van je mama

  • 17 Januari 2008 - 11:12

    Jeroen C.:

    Heeey,

    wel jammer van al die zure centjes.. had je heel wat andere leuke dingen voor kunnen doen.. mmaar dat moet de pret niet drukken aangezien het nu allemaal gaat beginnen.

    heeel veel plezier.. en heel veel veilige kilometers toegewenst in jullie mooie wagen.. die jullie zeker moeten importeren naar Nederland :P

    maak er wat moois van met zn 3en.. en houd ons natuurlijk op de hoogte

    Gr x Jeroen

  • 17 Januari 2008 - 16:11

    Emmiee:

    Jeetje wat een tegenslagen!! Maar knap dat je alles doorzet!!
    Ik wens je veel plezier met je trektochtje!!
    Overnachten in zo'n busje, echt VETT

    succes en vooral GENIETZE!!

    xx

  • 17 Januari 2008 - 22:18

    Tes:

    dacht je nou echt, dat ik HUN ga kussen:D:D

    love you

  • 17 Januari 2008 - 22:19

    Tes:

    mag je zelf doen als je terug bent:D ghehehehehe

  • 18 Januari 2008 - 08:01

    Rianne:

    Heel veel succes, plezier en je bent het vast zo weer vergeten (geld) Ik kan ook je verjaardagscadeau eerder storten. Laat het me weten. Van Ingrid weet ik dat Ingmar en Mischa nu richting noorden zijn en dat ze op boerderijen tegen kost en inwoning een weekje werken.


  • 19 Januari 2008 - 16:05

    Oma :

    Hallo Lisanne weer leuk iets te horen ,ja en een beetje pech met de centen ,maar wel al echt avontuurlijk om zelf alles uit te zoeken ,veel plezier verder met z,n drieen ,liefs van Opa en Oma.

  • 20 Januari 2008 - 22:58

    Big Daddy:

    Hee Lies,
    Fijn dat je vanmorgen even belde.
    En ook al was je beltegoed maar voor 20 seconden, het bericht dat jullie het naar je zin hadden en tussen de zeehonden zaten was heel leuk om te horen. Die 20 seconden waren voor ons voldoende! En voor de rest.... we zien of horen jullie wel weer een keer.
    Maak er iets van. Groet, Big Daddy, Mams and TesDevil.

  • 23 Januari 2008 - 16:02

    Geert:

    Hoi Lisanne,
    Ik ben nu in Nederland en zit bij jullie aan de computer, wij gaan zo lekker eten. Wat vooral opvalt nu is dat het zo donker is s'morgens. Om 8.30 is het nog steeds donker, somber om wakker te worden. Verder is het wel erg leuk om iedereen te zien. Ik ben al naar de beurs, modefabriek geweest Was helemaal super en kei gezellig. Ben benieuwd naar jullie volgende verhalen, Veel plezier en ik hoor snel van jullie en zie jullie binnenkort in Australie weer. Al jullie spullen zijn inmiddels op de Theemstraat. Ik had 43 kilo. Bedankt.
    Geniet ze Geert

  • 07 Maart 2008 - 12:26

    Rianne:

    Super, wat leuk dat jullie dat gedaan hebben en Mac jaloers want die wil ook wel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Helensvale

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2008

Woensdag eindigt mijn reis

06 Maart 2008

Even snel berichtje, heb geskydived!

25 Februari 2008

We hebben 9 dagen gewerkt

31 Januari 2008

melbourne

25 Januari 2008

Snel berichtje
Lisanne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 33472

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2009 - 29 Augustus 2009

frans leren in Nice

17 December 2007 - 09 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: