We hebben 9 dagen gewerkt - Reisverslag uit Nambour, Australië van Lisanne Ketelaars - WaarBenJij.nu We hebben 9 dagen gewerkt - Reisverslag uit Nambour, Australië van Lisanne Ketelaars - WaarBenJij.nu

We hebben 9 dagen gewerkt

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

25 Februari 2008 | Australië, Nambour

Hallo,
ik ben allang niet meer in Melbourne, maar heb geen tijd gehad om iets op de site te plaatsen. We zijn van Melbourne naar Canberra gereden, door naar Sydney, door naar Byron Bay en toen waren we weer voor een paar nachtjes bij mijn ooms. Het heeft heel die weg eigenlijk geregend vandaar dat we ook snel erdoorheen zijn gereden. Nu was het tijd voor werk, want we hielden dagen over, en natuurlijk konden we ook wat geld gebruiken voor ons tripje naar Nieuw Zeeland, dus zijn we werk gaan zoeken. Eerst op een site kijken, werd veel werk aangeboden voor fruit te plukken. Dus wij bellen maar door die regenvallen kon het pas weer over 4 weken. Veel te laat. Toen hadden we de champignonvrouw gebeld, (dat is binnen) en de stuurde ons door naar Richard, Die heeft een gingerfarm. Ginger is gember. Gember is een misvormde aardappel. Voor wie het niet weet. Die hebben we gebeld, en we konden terecht, geen probleem! maakt niet uit voor hoeveel dagen. Nou, dat was dus helemaal mooi! We konden pas een dag later erheen, want die nacht stonden we op een camping in het gras, en het was dus kletst nat waardoor we de tent niet opzetten, dus sliepen we met z'n 3en in de bus. Dat lukt gewoon echt niet en hebben toen heel slecht geslapen. S'ochtends wilden we gaan en zaten we weer vast! (ik zei nog dat ze een andere route moesten nemen, maar nee hoor, vrouwen zullen toch geen gelijk hebben zullen ze gedacht hebben). Maar goed.. dus een jeep had ons eruit getrokken. het was toen al 10 uur dus zijn we er nietheen gegaan. Dat werd de volgende dag. We komen daar aan, om 05:30 (we staan 4 uur op)komt Richard met een tractor aanrijden met een aanhangwagen erachter waar allemaal planken op hangen. Frank zei al, oh dat is net als films, daar zullen we wel op moeten zitten. En ja hoor, Daar zaten we met een paar andere mensen, en Richard reed ons naar zijn land. Hij had wel van te voren gezegd dat we echt vies zouden worden en onze schoenen uit moeten doen als we op het land zijn. Dus wij zitten achterop, rijdt ie door een riviertje, zo mooi! niet door hoor, want als je naar huis gaat, eerder dan 1 of 2 uur in de middag, dan moet je terug lopen en dan komt het tot je knieen. Dus wij komen op dat land, schoenen uit, op blote voeten, En daar liepen we door de modder op naar het topje van het land. Zo makkelijk ging dat niet want het had dus al een week of meer flink geregend dus zakten we er zo doorheen, ook tot onze knieen. Iewhhh zo vies. Je weet maar nooit wat er in dat water kan liggen. En kei vies werden we natuurlijk. Toen kwam iemand uitleggen hoe we het moesten plukken en in de bak doen. Frank en Jurgen hebben dat elke dag voor mij gedaan omdat er heel veel spinnetjes en spinnen, en andere beestjes kruipen. Dan moest je ze op een rek gooien (als je ze gooit gaat het zand er nog een beetje vanaf) en de plant eraf knikken en "the neck", het verrotte gedeelte noem ik het, eraf breken. That's it. Maar die man zei dat je het zand dus eraf moest halen. Later kwam ie, zegt ie, woo this is way too clean! Hebben we er die dag over 1 bin 5,5 uur over gedaan! de andere dagen nog maar 2,5. Zonde maarja. De andere dagen hebben we het gewoon vies erin gegooid, zoals het moest. Ik heb ook alleen de eerste dag op blote voeten gedaan, want ik had speciaal schoenen voor 6 euro ervoor gekocht, en er waren soms harde zanddelen, dus dat was toch fijner. En blij dat ik was, want de eerste dag had ik echt geen beestje gezien, jawel 1 worm, maar verder niks. De 2e dag had ik wormen gezien, die zitten in de gember, spinnen op mijn benen kruipend, en spinnen op mijn gember. Nou jakkkkiiee. Dus wat denk je, ik kocht die dag nadat we afgewerkt hadden meteen handschoenen want ik wilde dat dus echt niet aanraken. Ik ben nu wel meer over mijn spinnenangst heen, Maar nog lang neit helemaal hoor. Elke dag zijn we vroeg op gestaan, de laatste dagen zijn we om 5:15 begonnen, dat scheelde weer iets in tijd want om 10 uur is het echt al heet hoor. Eergisteren was het zo heet, mijn gezicht was helemaal nat, het droop er gewoon vanaf, dat was geen pretje dus zijn we ook om 11 uur denk ik weer gegaan. Bleek het ook 38 graden te zijn. Je mag gaan wanneer je wilt en komen trouwens ook. dat is heel erg fijn want jurgen hoorde al van iemand dat die behandeld werd als slaaf. Nou wij hadden dus echt fijne tijden en nog een aardige baas ook nog! per bin kost het trouwens 95 dollar, maar ongeveer 15 gaat naar de belasting.in totaal hebben we nou volgens mij 1523 dollar verdient. Is dat niet even lekker! Hebben we de auto voor nieuw zeeland eruit en de camping en de nodige benzine. Het is trouwens ook heel leuk dat dit plaatsje de werelds grootste gingerfactory heeft! Daar zijn wij dus heen gegaan, niet heel speciaal eigenlijk en erg klein, maar wel leuk en nu zagen we ook wat ze met de gember doen die wij plukken. Leuk dat we hier terecht zijn gekomen terwijl we er helemaal geen idee van hadden. Overmogen gaan we dus lekker naar nieuw zeeland, daar heb ik heel veel zin in want het lijkt me super mooi!

  • 25 Februari 2008 - 06:37

    Lisanne:

    je ziet trouwens wel dat het water weer in een paar dagen een stuk is gezakt, want het kwam echt tot je knieen hoor!

  • 25 Februari 2008 - 08:18

    Christine:

    wat een ervaring, he? dan kan je bij ons volgende huis weer behang af komen trekken zonder dat je er mannen bij moet halen die de spinnen weg moeten komen halen... die hier denk ik wel wat kleiner zijn dan daar.
    leuke verhalen zijn het,
    heel veel plezier in nieuw-zeeland,ik zou zo met je willen ruilen,
    groetjes, christine

  • 25 Februari 2008 - 09:41

    Jeroen C.:

    :D:D zooow jullie zien er lekker uit na een dagje werken :D en nog grootverdieners ook daar met zn 3tjes..:D

    nou werkse nog en hopelijk nog veeel meer mooie ervaringen

    gr X Jeroen.. en houd die 2 onder de duim heh.. en zorg dat ze in het vervolg wel naar je luistern ;)

  • 25 Februari 2008 - 12:22

    Renee:

    Liesje,
    leuk zeg! en trouwens, ik vond het echt super leuk om een smsje van je te krijgen.. Nu heb je tenminste een simkaart waarop ik jou ook kan bereiken.. :D dat is leuker ipv elke x wachten op mailtjes.. ofniet ;) of dat je mijn mailtjes niet ontvangt enzo.. :D
    nou spreek je snel liesje

    Knuffel!!
    Mij

    ohja, ik mis je nog steeds hoor ;)
    beetje saai hier zonder jou..
    en ohja.. heb je nog iets grappigs te vertellen haha..

  • 25 Februari 2008 - 16:22

    Dorea:

    Jemig, deze mail vind ik het leukste! Wat een ervaring om gember te gaan plukken. Die foto van jullie drieen met hoed en modderpoten, geweldig! En in die creek met die prachtige bomen, ik zou ook zo willen ruilen.
    Heerlijk dat jullie nu een dikkere portemonaie hebben, voor Nieuw-Zeeland.
    The sky is the limit.
    Have fun, groetjes uit Hilversum

  • 25 Februari 2008 - 18:11

    Big Daddy:

    Hee Lies, en jongens natuurlijk.
    Ik sluit me helemaal aan bij de reaktie van Dorea!!!!
    Dit vinden we leuk om te lezen en die mooie foto`s zijn kei leuk.
    Dit soort werk en dan toch je plezier er in hebben. En vooral lekker wat poen binnen krijgen moet heerlijk zijn.
    Ik had gisteren Geert aan telefoon toen die net een dag terug was uit Nieuw Zeeland en die vertelde al dat hij veel gereist en gezien had maar hij was echt onder de indruk van Nieuw Zeeland!
    Zo groots en zo leeg! Gewoon alleen maar overweldigende natuur en nergens geen huizen of bewoonde wereld te bekennen.
    Dus, leuk dat de huurauto voor Nieuw Zeeland nu al terugverdient is en kun je tenminste ontspannen en gaan genieten na dit harde werken. Dat hebben jullie dus heel goed geregeld.
    Heel veel succes en een fijne vakantie in Nieuw Zeeland.

    grr
    Big Daddy en natuurlijk ook van Mammie en TesDevil.

  • 25 Februari 2008 - 18:43

    Mams:

    he lies
    zo te zien voel jij je super daar op het land dus als het wielrennen nou net niet lukt zie ik marco en jij al als boer en boerin in australie. Komen wij wel op jullie kinderen passen.

  • 25 Februari 2008 - 20:55

    Rianne:

    Hoi Lisanne, Jurgen en Frank,

    Ik kan me alles bedenken bij op het land werken maar gember..., nee daar had ik niet aan gedacht. Gember is trouwens wel supergezond. Jullie zien er ook erg leuk uit op de foto's, helemaal niet moe maar vol energie. Ik moest jullie de hartelijke groeten doen van opa en oma en bedanken voor de kaart.

    Groetjes, Rianne en natuurlijk ook van Mac en Eva

  • 27 Februari 2008 - 20:11

    Marco:

    Hoi liefje,

    Fijn dat alles goed gaat! Veel plezier in Nieuw-Zeeland!

    Kusjes Marco

  • 28 Februari 2008 - 10:37

    Els Bos:

    Zo jij doet nog eens ervaring op, wat is het daar prachtig als ik die foto's zie. Alleen jammer van die regen, maar de temperaturen zijn goed als ik het zo lees. Nog veel plezier en groetejs van hier.

  • 29 Februari 2008 - 21:03

    Emmie:

    Wat leuk dat jij en Kyra elkaar gezien hebben in Nieuw-zeeland! Hahaha
    Nog veel plezier daar :)
    xx

  • 01 Maart 2008 - 14:17

    Tess:

    hee zus,
    de groeten van meester rolf:D

    (K)love you

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Nambour

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2008

Woensdag eindigt mijn reis

06 Maart 2008

Even snel berichtje, heb geskydived!

25 Februari 2008

We hebben 9 dagen gewerkt

31 Januari 2008

melbourne

25 Januari 2008

Snel berichtje
Lisanne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 33477

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2009 - 29 Augustus 2009

frans leren in Nice

17 December 2007 - 09 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: